Orbitrol w wózku widłowym – za co odpowiada?

Orbitrol w wozku widlowym

Orbitrole hydrauliczne nazywane również zaworami skrętu, to elementy bez których operowanie wózkiem widłowym nie było by możliwe. Elementy tego typu pełnią funkcję sterownika w układach jezdnych maszyn, jakie wykorzystywane są w różnych gałęziach przemysłu. Pojawiają się nie tylko w przypadku wózków widłowych, ale i w wolnobieżnych pojazdach ciężkich. Są kompaktowe w swoich rozmiarach oraz odpowiadają za komfort sterowania pojazdem. W zależności od rodzaju pojazdu, producenci orbitroli oferują nam produkty z przepływem otwartym lub przepływem zamkniętym oraz z reakcją od kół lub bez. To jednak jeszcze nie wszystko. Na rynku dostępne są również orbitrole z zaworami zwrotnymi oraz przelewowymi, które są w nim zabudowane. Ich producenci stworzyli również szereg produktów, których zawory mogą być nabudowane jako osobna jednostka.

Orbitrole hydrauliczne – zapobieganie nieprawidłowościom

Orbitrole stosowane są szeroką skalę nie tylko w wózkach widłowych. Montuje się je w np. w samochodach ciężarowych oraz ładowarkach teleskopowych. Używa się ich przy produkcji maszyn rolniczych: ciągnikach oraz kombajnach. Ponadto są stosowane również na statkach i w maszynach budowlanych, w których istnieje potrzeba pojawienia się hydrostatycznych zaworów skrętu. Ze względu na swoją rosnącą popularność, niezmiernie ważne jest, by zadbać o ich prawidłowe funkcjonowanie. W końcu są one odpowiedzialne za wspomaganie kierownicy, co może uchronić nas przed niepożądanymi wypadkami.

Duży wybór produktów tego typu na rynku oraz ich różnorodność może bywać czasami przytłaczający. W związku z tym możemy mieć problem z dobraniem odpowiedniego elementu do pojazdu. Bardzo często również omyłkowo są instalowane w pojazdach, które nie posiadają wspomagania. Kłopotliwy bywa również ich wygląd – urządzenia tego rodzaju są niemalże identyczne. Na pierwszy rzut oka nie różnią się od siebie, co prowadzi do wielu problemów już na samym początku ich montażu. W trakcie ich montowania trzeba pamiętać, aby zabezpieczyć orbitrol zaworem bezpieczeństwa. Nie każdy fabrycznie nowy sprzęt posiada tego rodzaju zabezpieczenia. Prewencja związana z występowaniem nieprawidłowości powinna opierać się również na stosowaniu w pojeździe orbitroli, które są zalecane przez producenta pojazdu. Może nas to uchronić przed popełnieniem błędu co do budowy suwaków poszczególnych modeli urządzeń.

Orbitrole hydrauliczne – główne przyczyny usterek

Zawory skrętu mogą ulegać zniszczeniom, które nie wynikają jedynie z przyczyn opisanych powyżej. Nieodpowiednia instalacja to wierzchołek tej góry lodowej. Wiele usterek wynika ze złego sposobu użytkowania orbitroli, co prowadzi bezpośrednio do jego szybszego zużycia. W przypadku powstania takich uszkodzeń, ratunkiem może być jego regeneracja. Oczywiście jeżeli w porę dostrzeżemy ten problem. Jak tego dokonać?

Preludium zbliżającej się wielkimi krokami awarii stanowi wyciek oleju, do którego dochodzi na wałku napędowym. Należy również pamiętać o tym, iż jeżeli doszło do wycieków wewnętrznych, sama wymiana uszczelniaczy może być niewystarczająca. W tym przypadku konieczna będzie regeneracja suwaków. Usterki można rozpoznać również w trakcie jazdy pojazdem. Jeżeli wózek widłowy ma problem z utrzymaniem prostego kierunku jazdy, jest to oznaką, że z pewnością doszło do przecieku na suwakach.

Zalety zaworów hydrostatycznych

Na końcu warto również wspomnieć o kilku zaletach tego produktu. Jego zastosowanie podnosi nasz komfort jazdy, umożliwiając nam przy tym płynną kontrolę skrętu maszyną. Wiele z orbitroli charakteryzuje się także niską emisją hałasu. Ich kompaktowa budowa nie sprawia problemów w montażu, a w razie awarii, zawsze można je szybko wymienić. Niewątpliwe zaletą urządzenia jest  brak mechanicznego połączenia kierownicy z układem skrętnym, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji.

źródło: lubritech.com.pl –

Post Author: Redakcja

Redakcja portalu Wiadomosci24.info.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *