Obecność w Internecie to jeden z kluczowych aspektów planu marketingowego każdej firmy. To właśnie stamtąd pozyskuje się bowiem najwięcej potencjalnych klientów. Sprawnie funkcjonująca strona internetowa jest nie tylko wizytówką firmy, ale i stanowi potężne narzędzie promocyjne. Dlatego tak ważna jest dobra widoczność witryny w sieci. Dotyczy to zarówno dużych marek, jak i regionalnych biznesów. Jak może pomóc w tym pozycjonowanie lokalne? Co to właściwie jest i czy faktycznie sprawi, że Twoja firma stanie się liderem w branży?
SEO – czym w skrócie jest pozycjonowanie stron?
Jak sprawić, żeby strona Twojej firmy była dobrze widoczna w Internecie? Właśnie tutaj z pomocą przychodzi SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli działania mające sprawić, że dana strona internetowa uzyska lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania w Google.
Jak w skrócie się to odbywa? Specjaliści SEO dbają zarówno o parametry techniczne strony, np. szybkość ładowania się, jak i o umieszczone na niej treści. Pozyskują również linki zewnętrzne prowadzące do optymalizowanej witryny, aby podwyższyć jej wiarygodność z punktu widzenia Google’a, tzw. on-page i off-page SEO. Wszystko po to, żeby „przypodobać się” algorytmom rządzącym wyszukiwarkami internetowymi.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne i czym się różni od pozycjonowania ogólnego?
Jednym z priorytetowych działań SEO jest umieszczenie na danej stronie internetowej wartościowych treści, zawierających odpowiednie frazy kluczowe. Co to są frazy kluczowe? Najprościej ujmując, to hasła – słowa lub całe wyrażenia – które zwykły użytkownik Internetu wpisuje w okno wyszukiwarki, aby znaleźć interesującą go informację. W SEO zależy nam, aby po wpisaniu takiego hasła trafiał właśnie na naszą stronę.
Pozycjonowanie lokalne różni się od pozycjonowania ogólnego głównie zasięgiem. W lokalnym SEO zależy nam na zwróceniu na siebie uwagi potencjalnych klientów z konkretnego regionu: województwa, miasta czy nawet dzielnicy. Uzyskuje się to poprzez wykorzystanie lokalnych fraz lokalnych. Niezwykle istotne jest również założenie wizytówki Google Moja Firma oraz dokładne jej uzupełnienie informacjami o swoim biznesie.
Czy pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zostać liderem w Twojej branży?
Pozycjonowanie lokalne sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku biznesów takich jak: restauracje, kawiarnie, sklepy detaliczne, hotele, pensjonaty, warsztaty samochodowe czy salony urody. Potencjalny klient będąc w okolicy, szuka konkretnej usługi – to od jakości strony internetowej i jej widoczności zależy, czy trafi właśnie na Twoją firmę.
Dlaczego warto wziąć pod uwagę pozycjonowanie lokalne? Tłumaczy Dominik Fajferek, Head of SEO marki SEM House:
„Wysoka pozycja w Google przekłada się na większą liczbę konwersji, np. wizyt w Twojej restauracji, sprzedanych towarów czy zrealizowanych usług. Im większa liczba klientów, tym większa rozpoznawalność i wiarygodność marki (zwłaszcza, jeśli zostawią po sobie ślad w Google w postaci pozytywnej opinii). Wszystko to prowadzi do realnej szansy na stanie się liderem w swojej lokalizacji”.
Cały proces pozycjonowania lokalnego warto przekazać w ręce profesjonalistów – takich jak SEM House – mamy wtedy pewność, że działania SEO przyniosą wymierne rezultaty, a nasz biznes zacznie kwitnąć na lokalnym rynku.